Kursus i artikelskrivning

I de her dage er jeg på et 4 dages kursus i artikelskrivning. Det er et kursus arrangeret af en studenterforening på Sundhedsvidenskabeligt Fakultet på SDU ved navn Sundhedsvidenskabelige Studenterforskere.

Studiet gennemgår hvad en artikel skal indeholde, hvordan man klarer skriveprocessen og ikke mindst hvad der er do’s and don’ts når man arbejder med at skrive artikler.

Selvom mit forskningsprojekt stadig er i sin start og jeg først har data at arbejde med om nogle uger, så kan jeg faktisk få lavet en stor del af det der, forhåbentligt, bliver den endelige artikel. Processen kræver dog meget energi og tager lang tid, men kurset er helt klart uvurderligt. Det giver også lidt dedikeret tid til at arbejde med projektet og ikke kun som et aftenprojekt

Når jeg nu også er i gang med et andet studie, hvor jeg gennemgår tidligere publiceret forskning for en specifik intervention, så giver kurset også gode redskaber til at arbejde med den del. Forhåbentligt bliver det hele noget nemmere og overskueligt. Jeg får hvert i fald lidt mere blod på tanden for at få skrevet nogle af de her ting, da det kan være yderst interessant at diskutere sine egne funde, tanker og andres tidligere studier i forhold til ens eget.

Jeg er dog ret træt af at det er blevet så mørkt hele tiden. Jeg elsker normalt efterår og vinter, men nogle gange bliver det bare for meget mørke hele tiden. Lidt mere lys tak? Og gerne en god bunke sne. Sne gør bare vinteren så meget hyggeligere.

 

 

 

 

Skriv et svar

