Klinik og sommerferie

Puh ha, det har været en omtumlet tid på det sidste. Jeg har haft ret travlt, men har også haft et stort behov for at koble fra på mange områder.

Det har heldigvis også været en stor fordel, at jeg i samme periode har været i klinik. Man glemmer hurtigt, hvor meget det betyder at kunne lægge pensum på hylden og ikke bekymre sig om at skulle til eksamen inden for den nærmeste fremtid. Da jeg var færdig med min sidste eksamen kunne jeg tælle næsten 6 måneder frem i tiden før den næste stod og vågede over mig døgnet rundt. Det har været tiltrængt!

Jeg har snart været 8 uger på sygehus afdelinger. De første 4 uger foregik på hjerte-, lunge- og karkirugisk afdeling i Odense, de sidste 4 uger (Som jeg stadig har lidt tilbage af) foregår på hjertemedicinsk afdeling, også i Odense. Det har været udfordrende, lærerigt og meget interessant at være ude i klinikken. Jeg har savnet at se patienter på en mere fast basis, end mine sporadiske vagter i ambulancen. Samtidig har det været godt at være på 2 gode afdelinger, hvor man kan mærke man er velkommen og lægerne meget gerne vil lære fra sig. Altid en fornøjelse!

Nu nærmer sommerferien sig til gengæld. For første gang i næsten 10 år, kan jeg holde en lang sommerferie som studerende. Jeg skal kun arbejde meget begrænset og det passer godt med at min kæreste har termin til juli. Samtidig giver det luft til at få afsluttet noget af min forskning, så det ikke længere fylder i hverdagen.

Jeg håber på at overskuddet er der lidt mere, til at få skrevet herinde hen over sommeren, end det har været de sidste par måneder. Jeg kan hvert i fald mærke at lysten vender stærkt tilbage.

God sommer og held og lykke med optagelsen på studiet!

Skriv et svar

