Er blevet far! (igen)

Jeg er blevet far igen, til en skøn lille søn. Så nu kan jeg skrive 2 børn på CV’et. I år har jeg heldigvis langt mere mulighed for at være med i starten af hans liv, end jeg kunne med min datter, pga. sommerferien. Det er helt klart en god ting.
Det gør dog også at de planer jeg havde med at få lavet en masse forskning trækker lidt ud. Overskuddet og tiden er der bare ikke altid, men jeg prøver så vidt muligt at presse det ind, hvor det nu kan lade sig gøre. Det drukner dog tit i amning og bleer, men sådan er livet som forældre, især den første tid. Det kan dog stadig varmt anbefales, selvom det kan være utrolig hårdt. Jeg ville stadig ikke bytte det for noget.

Det er alligevel ret underligt, hvor meget man ændrer sin opfattelse af omverdenen, når man bliver forældre.

1: Man bruger langt mere tid derhjemme med familien, end at ses med vennerne. Det er ikke fordi man ikke gider vennerne, men det at skulle afsted med familien og regulere alting ind i forhold til sengetider og deslige er besværligt.

2: Man bliver nogle gange sur på høj sol og varmt vejr, især når ens 14 dage gamle baby er ved at koge over grundet varmen. Gå væk sol?!

3: Man vænner sig til at skulle vågne om natten på ugudelige tidspunkter og lave noget der IKKE er arbejde, men at tage sig af sine børn.

4: At få mad ind til normale tidspunkter kan være en udfordring, især hvis baby beslutter sig for at blive sur eller spise på det mest upraktiske tidspunkt i ens planlægning.

Men hey, man elsker alligevel livet og har det godt. Det drejer sig også blot om nogle år. Når ungerne når en vis alder, bliver mulighederne også nemmere at have med at gøre. Det er nemmere at regulere sovetider og der er en masse ting de selv kan. Nu skal jeg bare snart vænne mig til at have 2 børn når jeg studerer.

Heldigvis er der ikke lang tid tilbage af studiet. Jeg glæder mig til at blive færdig og komme ud for at arbejde som læge.

 

Skriv et svar

