Tillykke nye medicinere! (Tag det nu med ro)

Så kom der endelig svar til de mange håbefulde og jeg vil som altid ønske jer alle et stort tillykke med studiepladsen. Foran jer ligger 6+ år (Nok nærmere mere end 6 år) på et hårdt, udfordrende og ekstremt lærerigt studie. Hvad enten det er Odense, København, Aarhus eller Aalborg.

Først og fremmest vil jeg give jer et godt råd i nok også vil høre fra mange andre medicinstuderende, hvis i spørger dem: “Hold nu fri indtil i starter. I skal nok nå at få læst.”
Der er mange som gerne vil i gang med at købe bøger, læse en masse og lære en masse. Det er selvfølgelig op til en selv, men tro mig. I skal nok gå kløjs i bøgerne og blive trætte af dem, så nyd den frihed i har nu, hvor i ikke skal tænke på eksaminer og pensumlister.

I Odense bliver man introduceret hvilke bøger der er pensumdækkende på de første moduler i skal have, når i starter. Her er nemlig en omfattende indkørsel i studielivet, både socialt og fagligt. En faglig tutor vil også kunne give jer gode råd med på vejen hvad angår bogindkøb. Bare husk på, at det er meget individuelt hvordan folk gør det. Nogle bruger få bøger, andre bruger mange. Nogle bruger nærmest aldrig en bog, men gør brug af power point slides fra undervisning, youtube videoer med meget andet. Det handler helt om hvordan ens lærestil er.
Husk på at mange bøger kan købes brugt, hvis i synes det virker overskueligt. Det vigtigste er dog at være opmærksom på, om udgaverne er de nyeste, hvis i køber brugt. Jeg køber personligt altid mine bøger fra nye, men jeg er også lidt af en bogelsker.

Jeg har tidligere lavet nogle blogindlæg med tips og tricks til forskellige ting. Dem kan i læse i gennem, hvis i har brug for ideer:

Gode råd til kommende studerende
Den lette vej til god studieøkonomi
Studenter foreninger
Studiejob

Til jer der starter i Odense: Vi ses d. 13/9, hvor jeg kommer og introducerer jer til studieordningen, eksamensregler og meget mere.

Skriv et svar

