Semesterstarten for døren

Jeg har nu “nydt” en lang sommerferie. Den længste jeg har haft i mange år. Tilgengæld har den været præget af fødslen af min nye søn, som desværre har haft oddsene imod sig. Nu er der endelig ved at være lys for enden af tunnelen, og det var da også på tide. For på mandag starter jeg på studiet igen.

Jeg skal begynde på 9. semester. Selvom der er 12 semestre på studiet, så har jeg forhåbentligt kun 1½ år tilbage af mit studie. Jeg forsøger nemlig at samle specialet ved siden af de andre fag, så jeg ikke skal bruge et halvt år på det. Tilladelserne er på plads, og snart kan projektet gå i gang.

I første omgang skal jeg dog have 2 fag samtidig. Psykiatri samt Forskningsmetode & Evidensbaseret Medicin. Forskningsmetoden er normalt placeret på 11. semester, før specialet skal skrives, men jeg er nødsaget til at tage det sammen med andre fag, hvis jeg skal blive færdig før tid.

Jeg har ikke på denne måde læst 2 ting sammen før, men jeg regner med at det godt kan lykkes alligevel. Der er mange studerende på SDU, som laver denne løsning, så det er slet ikke unormalt at det kan fungere. Så længe der kommer ro hos familien, så håber jeg det går.

Når man skal til at starte på studiet igen, skal man også vænne sig til at læse, lære og forstå fagene endnu engang. Den slags tager altid lidt tid, når man skal starte op igen. Især fordi man ofte har været længe væk fra det hen over sommeren.

Nu er der ikke andet at gøre end at kaste sig ud i det og forsøge at følge planen. Held og lykke til de nye studerende!

Skriv et svar

