Snart klar til konference

Travlheden ramte min hverdag, hvilket også har afspejlet muligheden for at skrive et indlæg herinde. Men tingene går fremad og om 2 uger skal jeg til konferencen Danish Emergency Medicine Conference 7 (DEMC7). Konferencen er en stor konference med emner inden for både akut medicin og præhospital medicin. Sidste gang jeg var med var i 2014, hvor jeg præsenterede mit eget lille studie.
Denne gang skal jeg præsentere mit studie vedrørende behandling med oxygen (ilt) til patienter med kronisk obstruktiv lungesygdom (KOL) i ambulancerne.

Jeg er samtidig så heldig at jeg er blevet udtaget til at præsentere projektet dagen før konferencen til den Forskercup, der foregår på SDU. Endda som en mundtlig præsentation med præmie på højkant. Så der skal jeg have forberedt mig godt til, da det er første gange jeg skal præsentere projektet.

Jeg er også vel forbi psykiatrien nu, hvor jeg er bestået både voksen- samt børne- og ungdomspsykiatri. For øjeblikket er vi i gang med “Mor og barn” blokken på kandidaten, som omhandler obstetrik og pædiatri (Altså, medicin vedrørende fødsler og børn). Det er en omfattende blok med et stort pensum. Det er også første gang vi skal til en reel praktisk eksamen, som minder om vores endelige embedseksamen. Jeg glæder mig til det, da det er en meget anderledes måde end de skriftlige eksaminer og man får en meget mere præcis afspejling af hvordan man skal håndtere ens viden når man er færdig.

Ikke mindst er jeg ved at færdiggøre min artikel omkring mit iltprojekt, som forhåbentligt snart kan publicere i et videnskabeligt tidsskrift. Fra næste uge begynder jeg også at arbejde med mit kandidatspeciale, som jeg skal skrive sideløbende med mine andre fag. Det gør at jeg kan blive færdig et halvt år før på studiet end normeret tid. Jeg har brug for at komme ud og arbejde praktisk med tingene igen!

Så jeg har rigeligt at se til og snart er det jo også december. Det bliver skønt at have en december måned, som næsten er i barndommens tegn. Når ens datter er ved at nå en alder af 3 år, begynder hun at få en enorm stor forståelse af hvad julen er for en størrelse og det skal nok blive skønt.

Skriv et svar

